کار شناسایی پهپاد ترکیه‌ای ‌‌در منطقه سقوط بالگرد با مشکل مواجه شد‌  اطلاعیه شماره ۴ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر قاتل بی رحم پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد بازداشت شد همراهی نکردن قشر متوسط جامعه با نهضت افزایش جمعیت متادون سالانه جان ۳ هزار نفر را می‌گیرد ریزش آوار ساختمان در حال تخریب + تصویر (۳۰ اردیبهشت) تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) کشف ۱۴۰۰ گرم تریاک از معده یک قاچاقچی در بجستان (۳۰ اردیبهشت) سپاه مشهد و اصناف تامین برخی کالاهای ضروری سیل‌زدگان مشهد را برعهده گرفتند ادامه بارندگی و مه تا فرداشب در منطقه حادثه بالگرد رئیس‌جمهور بازداشت زن‌وشوهر کلاهبردار (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟ + تصویر بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است پهپاد‌های هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور اعزام شدند شهرستان ورزقان کجاست و چقدر با تبریز فاصله دارد؟ منطقه جلفا کجاست؟ عواقب اجاره کارت‌های بانکی پلمب ۱۳ پاتوق خرده فروشان مواد افیونی در مشهد روزگار تلخ مرد مشهدی پس از ۵ ازدواج ناموفق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٣) | آغاز مجدد بارش باران و رعدوبرق از اواسط هفته
سرخط خبرها

«اندیکا» نا ندارد | بی سرپناهی پس از زلزله ۵ ریشتری در خوزستان

  • کد خبر: ۸۳۶۵۱
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
«اندیکا» نا ندارد | بی سرپناهی پس از زلزله ۵ ریشتری در خوزستان
زلزله در شهرستان اندیکا خوزستان بسیاری را بی سرپناه کرده است آن‌ها خواهان توجه بیشتر مسئولان و رسانه‌ها هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ زلزله ۵ ریشتری شهرستان «اندیکا» از توابع استان خوزستان، به بعضی از روستا‌ها تا صددرصد آسیب رسانده است. خانواده‌هایی که تمام زندگی شان دام هایشان بوده، حالا دیگر نه دامی برایشان مانده و نه سرپناهی. فرماندار این شهرستان حتی در گفتگو‌های مختلف هشدار داده است که پس لرزه‌ها می‌تواند به بافت مناطق شهری این استان هم آسیب برساند و احتمال تخریب منازل مسکونی وجود دارد.

از آن طرف، یکی از مدیران استانداری خوزستان هم اوضاع در این شهر و روستا‌های توابع آن را بحرانی توصیف کرده و گفته است؛ دست کم ۶۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده شناسایی شده اند و ۷۴ مدرسه آسیب دیده که از این تعداد ۱۹ مدرسه به طور کامل از بین رفته است. گزارش‌های میدانی و مردمی نشان می‌دهد که خانه‌های ناامن روستایی در روستای صعب العبور کاملا تخریب شده اند و مردم شب‌ها را در سرمای سوزان غرب کشور آن هم در این فصل سال می‌گذرانند. با اینکه در این دو، سه روز گروه‌های مختلف امدادی و بالگرد‌های هلال احمر به منطقه اعزام شده اند، اما همچنان آمار دقیقی از میزان تلفات انسانی و خرابی‌های به بار آمده به رسانه‌ها اعلام نشده است.

«اندیکا» نا ندارد | بی سرپناهی پس از زلزله ۵ ریشتری در خوزستان

بدتر اینکه سازمان دامپزشکی کشور از احتمال شیوع بیماری‌های مشترک در منطقه خبر داده و گفته گروه‌های واکنش سریع دامپزشکی را به منطقه اعزام کرده است تا لاشه دام‌ها را طبق آیین‌های بهداشتی دفن کنند، همچنین، حدود ۳۰ تن بچه ماهی و ماهی از بخش شیلات به دلیل ترک خوردن دیواره‌های استخر و ۱۵۰ رأس دام نیز در این زلزله تلف شد، اما اینکه تلفات انسانی در این مناطق گزارش نشده است به این علت بوده که روستاییان در این موقع از سال به دلیل خنکی هوا و قبل از بارندگی، شب در بیرون از خانه‌ها می‌خوابند و خوشبختانه زلزله ساعت‌های اولیه بامداد اتفاق افتاد و به همین دلیل آمار مصدومیت پایین بوده است، در غیر این صورت مصدومیت و کشته شدگان به حد زیادی بالا می‌رفت.

بیشتر ساکنان روستا‌های شهرستان «اندیکا» دامدار هستند و بیشتر دام هایشان را در زلزله اخیر از دست داده اند، همچنین یکی از مسئولان اداره کل عشایر استان گزارش داده زلزله اخیر هم زمان شده با بازگشت عشایر به سکونتگاه‌های پاییزه و زمستانه و بخش زیادی از این سکونتگاه‌ها در زلزله‌ی اخیر خوزستان تخریب شده یا آسیب جدی دیده است. حالا باید دید در ادامه آیا مدیریت بحران استان می‌تواند مناطق بحرانی سرمازده را در مدت کوتاهی به شرایط ایمن برگرداند یا نه؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->